
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Aydın-Denizli Otoyolu’nun Kuyucak-Aydın arasındaki 70 kilometrelik son kesimini de trafiğe açtıklarını belirterek “Yolun tamamını toplamda 163 kilometre uzunluğunda inşa ettik. Otoyolumuz sayesinde Aydın-Denizli arasında trafik şartlarına göre 1,5 ila 2 saat süren yolculuk süresini 55 dakikaya indirdik. Zamandan 4,5 milyar lira, akaryakıttan ise 800 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 5,3 milyar lira tasarruf edeceğiz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Aydın-Denizli Otoyolu’nun tamamının trafiğe açılışını gerçekleştirdi.
Bakan Uraloğlu burada yaptığı konuşmada, “Geçen yıl otoyolun 60. kilometresinde yer alan Kuyucak Kavşağı ile 140. kilometresindeki Kocabaş Kavşağı arasında kalan 80 kilometre ana gövde, 13 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 93 kilometrelik kesimini hizmete sunmuştuk. Şimdi kalan 70 kilometreyi de tamamlayarak otoyolumuzun tamamını trafiğe açmış olduk. Otoyolumuzun tamamını 6 şeritli 140 kilometre ana yol ve 4 şeritli 23 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplamda 163 kilometre uzunluğunda inşa ettik. İnşallah önümüzdeki günlerde Sayın Cumhurbaşkanımızın da teşrifleri ile yolumuzun resmi açılış törenini de gerçekleştireceğiz.” dedi.
“AYDIN-DENİZLİ OTOYOLU BÖLGEDEKİ ULAŞIM AĞINA GÜÇ KATTI”
Bakan Uraloğlu, Aydın ve Denizli illerinin Ege, Akdeniz ve İç Anadolu arasında köprü vazifesi gördüğünü belirterek, “Özellikle ticari ve turistik trafiğin geçiş noktası olan bölgemizin ulaşım altyapısı, daha önceleri hayata geçirilen İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmir-Aydın Otoyolu ile önemli ölçüde güçlendirilmişti. Şimdi Aydın-Denizli Otoyolu’nun tamamının trafiğe açılmasıyla bu bölgedeki ulaşım ağımızın gücüne güç katmış olduk.” ifadelerini kullandı.
“2 SAAT SÜREN YOLCULUK SÜRESİNİ 55 DAKİKAYA İNDİRDİK”
Otoyol güzergahının trafiğe açılan ilk etabının Kocabaş’tan başlayıp, Pamukkale, Kumkısık, Sarayköy ve Buharkent ilçelerini geçerek Kuyucak’a ulaştığını hatırlatarak, “Bugün hizmete açacağımız 2. etap ise Kuyucak’tan başlayarak; Nazilli, Yenipazar ve Köşk ilçelerini geçerek Aydın’da sonlanıyor. Otoyolumuz sayesinde; Aydın ve Denizli arasında D-320 Devlet Yolu üzerinden 11 ilçe ve 46 adet sinyalize kavşak geçerek, trafik şartlarına göre 1,5 ila 2 saat süren yolculuk süresini 55 dakikaya indirdik.” dedi.
İZMİR-ANTALYA ARASI 440 KİLOMETREYE DÜŞECEK
Aydın-Denizli Otoyolu’nun ardından sonraki etaplarda yapılacak olan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarını da hayata geçireceklerini kaydeden Uraloğlu, “Tamamlandıklarında, İzmir ile Antalya arasındaki 580 kilometrelik devlet yolu uzunluğunu 440 kilometrelik otoyola çevireceğiz. İzmir’den Antalya’ya kadar daha hızlı, güvenli ve konforlu kesintisiz bir otoyol ulaşımı sağlayacağız. Böylece İzmir’den Antalya’ya ulaşım süresi 6-7 saatten 3-3,5 saate düşecek ve iki büyük turizm merkezi birbirine daha da yaklaştırmış olacağız.” dedi.








