
Aydın Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı desteğiyle yürütülen “Sakız Ağacı Üretiminin Yaygınlaştırılması Projesi” kapsamında, Didim ve Kuşadası ilçelerinden üreticiler ile teknik personelin katılımıyla İzmir’in Çeşme ilçesine teknik gezi gerçekleştirildi.
Gerçekleştirilen geziye, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Armağan Tanrıkulu başkanlık etti. Katılımcılar, Çeşme Tarım ve Orman İlçe Müdürü Ahmet Keçeci rehberliğinde Çeşme İlçe Meteoroloji Müdürlüğü bahçesinde kurulan gen bankasını, üretici bahçelerini ve uygulama alanlarını ziyaret etti.
Ziyaret kapsamında, sakız ağacının yetiştirme şartları, çoğaltma yöntemleri, ürün elde etme ve pazarlama süreçleri hakkında detaylı bilgiler paylaşıldı. Ayrıca, havai köklendirme yöntemi, bakım uygulamaları ve çizikleme yöntemiyle sakız elde edilmesi konularında uygulamalı eğitim gerçekleştirildi.
Üreticiler, teknik geziden büyük fayda sağladıklarını belirterek, sakız ağacının yetiştiriciliği ve ürün işleme süreçleri hakkında kapsamlı bilgi edindiklerini ifade etti. Teknik gezinin, bölgedeki sakız ağacı üretiminin geliştirilmesine ve yaygınlaştırılmasına önemli katkı sağlayacağı vurgulandı.
AYYILDIZ HABER








