
GERMENCİK YAKIŞIKLI DEVE GÜREŞİ 2026 YILINDA
Germencik Belediyesinin yapmak istediği 76. Deve güreşi festivali için Cumhuriyet meydanında kurulan ve ülkenin dört bir tarafından gelen esnafların renk kattığı panayır İlçeye renk kattı. Aydın’ın Germencik ilçesi kurulan panayır ile renklendi. Bir hafta faaliyette olan panayıra özellikle akşamları aileler akın ediyor.
7’den 70’e herkese hitap eden panayırda gıda, tuhafiye, züccaciye ve diğer sektörlerden esnaf yöresel ürünler satılırken, Panayırı yerli misafir ziyaretçilerin yanı sıra diğer ilçelerden de misafirlerin ilgisini çektiği gözleniyor. Germencik Belediye Başkanı Burak Zencirci’nin önem verdiği panayır için vatandaşlar teşekkür ettiler.

Pazaryeri Belediyesinin uzun zamandır ilk kez düzenlediği Pazaryeri Panayırı ziyaretçilere eğlence ve alışveriş olanaklarını birlikte sunuyor.
Türkiye’de geleneksel olarak sürdürülen deve güreşlerinin ilk defa 19. yüzyılda Aydın’ın Germencik ilçesine bağlı Hıdırbeyli köyünde yapıldığı söylenmektedir.
Germencik Belediyesi’nin düzenlediği 76. Yapılması planlanan ama hava koşulları nedeniyle iptal edilen Deve Güreşi Festivali, Ege, Marmara ve Akdeniz bölgelerinin en yakışıklı develerini buluşturmayı 2026 yılına bıraktı.
Germencik Belediye Başkanı Burak Zencirci, yaptığı açıklamada,güreşlerin seneye yapılacağını duyurdu. Zencirci açıklamasında
“Deve güreşi festivali, 2026 yılının Ocak ayının ikinci haftası Germencik Deve Güreşi’nde buluşmak üzere” ifadelerine yer verdi.
AYYILDIZ HABER








