
Sıcaklıkların olağanüstü şekilde arttığı ve yangın riskinin en üst seviyeye çıktığı bugünlerde, Türkiye genelinde çıkan orman yangınlarının doğayı, canlı hayatını ve yaşam alanlarını tehdit etmektedir. Orman ve kırsal bölgeleri kapsayan bir coğrafyada yaşayan herkesin küçük ihmallerin büyük felaketlere yol açabileceğinin unutulmaması gerekir..
“Her vatandaş dikkatli olmalı”
Tarlada çalışan, ormanda işi olan ya da aracıyla kırsal alanlardan geçen vatandaşlarımızın, özellikle yangına sebep olabilecek en küçük ihmallerin dahi büyük yıkımlara sebep olabileceğini unutmaması gerekiyor.
Her birey, sorumluluğunun farkında olmalı. Çevresinde bir kıvılcım, duman ya da ateş gören vatandaşlarımız, zaman kaybetmeden 112’yi aramalı. Olay yeri net şekilde tarif edilmeli, panik yapmadan çevredeki insanlar uyarılmalı. Yangın henüz büyümemişse ve mümkünse dikkatli bir şekilde müdahale edilmeli; ancak hiçbir vatandaş kendi güvenliğini riske atmamalıdır.

“Gördüğünüz her şüpheliyi yetkililere bildirin”
Yangına sebep olabilecek davranışlarda bulunan kişilerin derhal kolluk kuvvetlerine ihbar edilmesi gereklidir. Bu bir ihbar değil, doğaya ve geleceğimize sahip çıkma görevidir. Göz yummak, sessiz kalmak da bir ihmaldir.
“Yanacak olan sadece ağaç değil”
Unutmayalım, yanacak olan sadece ağaçlar değil; yaşam alanlarımız, geleceğimiz ve çocuklarımızdır. Bu sorumluluk hepimizindir. Hep birlikte dikkatli olalım, hep birlikte doğamıza sahip çıkalım.

Doğaya ve insan hayatına kastedenlerin en ağır şekilde cezalandırılması gerekmektedir, bu konuda hem halkın hem de devletin yanındayız.
AYYILDIZ AYDIN








