
Ege Denizi’nde balıkçılar, 1 Eylül’de “Vira Bismillah” diyerek başladıkları av sezonunda sardalya bolluğu yaşıyor. Yaklaşık 1,5 aydır “derya kuzuları”nın peşinde denize açılan Egeli balıkçılar, ağlarını sardalya dolu şekilde güverteye çekmenin sevincini yaşıyor.
Sezonun en bereketli dönemlerinden birini geçiren balıkçılar, özellikle sardalyeden elde ettikleri kazançla yüzlerinin güldüğünü ifade ediyor. Güzelbahçe Balıkçı Barınağı, sabahın erken saatlerinde limana yanaşan sardalya yüklü teknelerle adeta şenlik yerine döndü.
Balıkçılar, tuttukları sardalyaları burada kamyonlara yükleyerek İzmir başta olmak üzere çevre illere sevk ediyor. Bölge halkı ve balıkçı esnafı, bu yılki sardalya bolluğunun hem tezgâhlara hem de sofralara canlılık getirdiğini belirtiyor.








