
Elektrik tarifelerinde yeni dönem için geri sayım başladı. Yapılan düzenlemeyle birlikte, yıllık elektrik tüketim sınırı 5.000 kWh’den 3.000 kWh’ye düşürüldü. Bu karar doğrultusunda, Ocak 2026 itibarıyla 3.000 kWh’nin üzerinde elektrik harcayan aboneler, elektriği devlet desteği olmaksızın, gerçek maliyetine daha yakın bir bedelle ödeyecek.
Düzenleme kapsamında devlet desteğinin kademeli olarak kaldırılması, elektrik faturalarına da doğrudan yansıyacak. Buna göre, aylık ortalama 662 TL olan bir elektrik faturası, 2026 yılında yaklaşık 1.483 TL’ye yükselecek.
Enerji uzmanları, alınan kararın hanelerin yaklaşık yüzde 15’ini doğrudan etkileyeceğini belirtiyor. Yeni sistemle birlikte yüksek tüketimli abonelerin faturalarında ortalama yüzde 60 oranında artış bekleniyor.
Yetkililer, enerji tasarrufu ve verimliliği teşvik etmek amacıyla yapılan bu değişikliğin, ülke genelinde elektrik tüketim alışkanlıklarını da önemli ölçüde değiştireceğini ifade etti.







DOLAR
EURO
İNG. STERLİNİ
İSV. FRANGI
KAN. DOLARI
ÇEYREK ALTIN
BITCOIN
