
Aydın’da 2025-2026 Adli Yılı, Aydın Valiliği önünde düzenlenen tören ile başladı.
Tören, Aydın Cumhuriyet Başsavcılığı, Aydın Adalet Komisyonu Başkanlığı, İdare Mahkemesi ve Aydın Barosu çelenklerinin Atatürk Anıtı’na sunulması ile başladı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından protokol konuşmaları yapıldı.
Aydın Baro Başkanı Av. Utku Devrim Barış Arslan, yeni adli yılın hayırlı olmasını temenni ederek şu ifadeleri kullandı:
“Adalet, yalnızca mahkemelerin değil, toplumun ortak vicdanıdır. Hukuk devleti, ancak bağımsız bir yargı ve özgür bir savunma makamıyla var olabilir.”
Aydın Adalet Komisyonu Başkanı Önder Kürşad Mutlu ise yargının toplumun en önemli güvencelerinden biri olduğuna dikkat çekerek:
“Devletin üç temelinden biri olan yargı, haksızlığa uğrayanın hakkının teslimini, suçlunun cezalandırılmasını, masumun aklanmasını isteyen herkesin tek sığınağıdır. Bizler, adaletin tecellisi için gece gündüz çalışmaktayız. Hakimlerimizin, cumhuriyet savcılarımızın, avukatlarımızın ve tüm yargı çalışanlarımızın yeni adli yılını kutluyorum” dedi.
Aydın Cumhuriyet Başsavcısı Celal Tekin de konuşmasında adaletin toplumsal barış için önemine değindi:
“Adalet, hukukun üstünlüğü ve bağımsız yargı ilkeleri, bir toplumun huzur ve güven içerisinde yaşamasının temelidir. Yargı, bireyin haklarını güvence altına alırken aynı zamanda toplumsal barışı sağlama sorumluluğunu taşır. Yeni adli yılda tarafsızlık, bağımsızlık ve adil yargılama ilkelerinden taviz vermeden çalışacağımıza olan inancım tamdır” ifadelerini kullandı.
Yeni adli yıl töreni, yargı mensuplarının katılımıyla birlik ve beraberlik içerisinde tamamlandı.
AYYILDIZ HABER







